מעל בימת הכנסת

נאום בעת דיון בענין סקירת שר המשטרה על פעולות משרדו תמוז תשמ"ה (16.7.85)

נאום בעת דיון בענין סקירת שר המשטרה על פעולות משרדו
תמוז תשמ"ה (16.7.85)

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, בדרך כלל, כאשר שומעים מפי שר סקירה נעימה וחיובית על משרדו, הרבה יותר מעניינים הדברים אשר לא נאמרו; יותר מעניינים, יותר אמיתיים גם כן.

שמענו משר המשטרה סקירה, המגלה טפח ומכסה מטרים וקילומטרים של רשלנות, לא-אכפתיות, אכזריות, מדיניות המביאה עלינו אסון. כדאי אפוא למלא את החסר ולדבר על כל אותם נושאים שהשר מתעלם מהם, על כל הליקויים בקו בר-לב החדש.

אני רוצה מייד לשבח את השוטר מן השורה וכן את רוב-רובם של הקצינים. אני יודע שאנחנו עומדים היום בתוך סערה של רעש וביקורת על המשטרה, ביקורת הגובלת בהיסטריה, ביקורת המכוונת על-ידי כלי התקשורת, הטלוויזיה והרדיו, שנפלו בידי שמאלנים אנטישמים, הורסי המדינה, שהם אכן זבל המדינה, החותרים תחת מוסדות הביטחון.

ודאי שיש בקרב המשטרה שוטרים שאסור לתת להם להישאר במשטרה. ודאי שחייבים לבדוק, לחקור, ואם יש צורך - לזרוק אותם ולהעמיד אותם לדין. אבל הם מיעוטא דמיעוטא. אל לנו לתת לאש"פיסטים, לשונאי ישראל, להכפיש את שמה של משטרה שלמה. הבעיה איננה המשטרה. הדג שאנוכי בא לבקר מסריח מן הראש, והראש עזב.

אני רוצה לדבר על כמה וכמה נושאים. ישבתי בכלא לא פעם אחת ולא פעמיים. אני רוצה לדבר על הבעיה של דת, חוסר דת וחוסר השירותים הדתיים המינימליים בבתי-הכלא.
ברוסיה אפשר להבין זאת. משום מה מסרבים להעניק ליהודים תפילין לתפילה כל יום ואוכל כשר. ישבתי עם בן-שימול דוד, אסיר עולם, אותו יהודי גיבור שהלך בדרכו של דוד רזיאל ונקם את נקמת היהודים. הוא ישב בתא, לא נתנו לו להתפלל במניין. גם האוכל, כבכל בית-כלא, איננו כשר; הוא מגיע ככשר, אבל מכיוון שכמעט בכל בית-כלא עובדים ערבים במטבח, ולהם אין בדיוק הרמ"א ו"בית יוסף" ובשר וחלב אצלם הם היינו הך, אז האוכל לא כשר.

כאשר אחד עם כיפה אומר: אנא תנו לי אוכל כשר - זה לא מגיע לו. לא מניין, לא תפילין, זה לא מגיע לו.

אני רוצה להבין למה לא נתנו לבן-שימול לשבת עם המחתרת, למה לא? מה היתה הבעיה? איזה חוסר לב. יש בר-לב, אבל אין לב, אין לב יהודי. זאת אכזריות ממש.

שלושה אנשי כך יושבים היום בכלא, כל אחד הוא אסיר ביטחוני. אסיר ביטחוני... כלומר, חופש הוא לא מקבל, שליש לא יקבל. למה אסיר ביטחוני? אני פונה עכשיו לשר ומבקש ממנו אישית - - -

שר המשטרה ח' בר-לב:
-------------------
תפנה לשר המשפטים.

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
אני פונה אליך לבקש ממך לפנות, כיהודי שיש לו קצת פרוטקציה אצל שר המשפטים
- לי אין. בקש ממנו, כיהודי וכבנו של רב ראשי, לתת להם אותו חופש שמגיע לרוב הערבים בבתי-הכלא.

פקד מאיר לביא ממג"ב, יהודי, נתן לאנשי המחתרת להגיע לחוף הים. אסון... מגיע לו קנס, בסדר, אני מסכים, מגיע. לפטר אותו? זאת ההשפעה של השמאלנים האלה, של הרדיו והטלוויזיה ושל שר המשטרה, שהוא אחד מהם.

ישבתי פה לפני כחודש ימים בדיון על חוק החזיר. עמדה כאן חברת הכנסת, שעכשיו איננה כאן, ואמרה מעל הדוכן - - -

קריאה:
------
מי זאת, שולי?

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
שולי, אלא מי? ואמרה שהיא יודעת ששר המשטרה אמר שהוא לא מוכן לאכוף את חוק החזיר, הוא לא מוכן לעצור אדם על חוק החזיר. זה חוק וזה סדר? זה שר המשטרה? שר המשטרה, אפילו יש חוק, אומר - אני בשלי. זה חוק וסדר? איזו דמוקרטיה משתוללת.

מאידך גיסא, כאשר מדובר בשונאי ישראל, איזה הבדל. פה בירושלים יושב המופתי.
לפני כחצי שנה המופתי הזה, עוכר ישראל, שונא ישראל, יימח שמו, הוציא פסק-דין שאסר על כל מוסלמי למכור בית או מגרש ליהודי. הגעתי מייד לקישלה, למשטרה, והגשתי תלונה על הסתה, המרדה. קיבלתי תשובה מהמשטרה: בדקנו, אין שום כלום בזה.

ביום חמישי שעבר שלחתי אנשי "כך" לעיר העתיקה לחלק דפים, לבקש מהיהודים שלא לקנות מערבים, כי כולם שם אנשי אש"ף, תומכי אש"ף. עצרו אותם על הסתה. זאת איפה ואיפה. המופתי הזה יימח שמו מסתובב חופשי, ואלה - להם יש תיק.

העיר העתיקה היא כבר לא חלק מהמדינה. יהודים מפחדים היום ללכת שמה. יש מכות, אבנים וסכינים. אתה מגיע לקישלה ומתלונן, יושב שם אחד, הוא שוטר, הוא גם ערבי. משום מה לא מצליחים למצוא אף אחד.

לפני שבועיים נרצח זוג יהודי בבית-שמש. מייד שמענו: רקע רומנטי, פשע מין, לא ידוע אם זה על רקע חבלני או לאומני או ערבי. יהודים, די כבר. אני מכיר את השוטרים, הם רוצים, הם יהודים טובים. מדיניות יש היום מלמעלה, קו בר-לב.

אני חושב שכל הדיבורים האלה לא יעזרו. אם הדג מסריח מהראש, צריך איכשהו למצוא ראש אחר.