מעל בימת הכנסת

נאום בעת הדיון על סקירת השר לקליטת העליה על פעולות משרדו וממדי הירידה מן הארץ ה' כסלו תשמ"ו (18.11.85)

נאום בעת הדיון על סקירת השר לקליטת העליה על פעולות משרדו וממדי הירידה מן הארץ
ה' כסלו תשמ"ו (18.11.85)

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה והשר היוצא, ככלב שב על קיאו כסיל שונה באיוולתו. אני שומע איך נציג המפלגה שהתנגדה מכול וכול להקמת מדינה יהודית בהתש"ח, הנציג של המפלגה ששיבחה את סטלין כשמש העמים, נציג המפלגה שטעתה בכל נושא ונושא - יש לו החוצפה לתת לנו עצות לגבי עלייה ונגד הירידה מן הארץ.

עלייה, קליטה, ירידה. עם היורד מגדולתו אינו מבין למה ואינו מסוגל להבין למה אין עלייה. מדינה היורדת מקדושתה ומכל ייחוד שבה מתקשה להבין למה בורחים מהארץ. ממשלה ירודה אינה קולטת את פשר פשיטת הרגל של העלייה והקליטה. למה בורחים מהארץ, ובמיוחד הצעירים? - כי לאחר שהמדינה הזאת הרסה את היהדות שבהם ואת הציונות שבהם והפכה אותם לעם ככל העמים, לגויים ככל הגויים, למה יישארו כאן? כל צעיר צריך לשרת שלוש שנים בצה"ל, וכך יהיה המצב אף אם נגיע לשעת הקסם הזאת, לימי המשיח שחבר הכנסת צבן ניבא להם. אף אם נגיע לשלום בארץ, יהיה צבא עם שירות סדיר של שלוש שנים, חודש ימים ואולי ארבעים ימי מילואים. כל זה יישאר. למה יישאר הצעיר הזה כאן, כשיש לו בן דוד בלוס-אנג'לס הכותב לו: פרייר, מה אתה עושה שם, תגיע לכאן, אסדר לך ‎CARD GREEN, מה לך שם? הצעיר הזה יודע שיש לו כאן רק צבא, מילואים ומלחמות, ונוסף על זה, כעבור שלוש שנים, כאשר הוא משתחרר מהצבא וחוזר הביתה, אין עבודה. אם לכולם לא היתה עבודה, ניחא, אבל הוא יודע שהוא הלך לשלוש שנים לצבא ללמוד איך ללחום נגד האויב הערבי שלו, וכשהוא חוזר הביתה, מי עובד? - האויב הערבי שלו. האמת היא, שהמעסיק היהודי החמדן מעדיף שני ערבים במשכורת של יהודי אחד. אך טבעי שהצעיר הזה ישב בבית ממורמר ומתוסכל והוא עונה לבן-דודו: בסדר, אני מגיע.

יש תשובה, אבל התשובה כרוכה בשינוי מהותי בציונות החילונית שפשטה כאן את הרגל. אתה רוצה לשכנע צעיר שעל אף שיש צבא, מילואים ובעיות קשות בכל תחום מקומו כאן בארץ? איך תשכנע אותו? למה? תשכנע אותו אך ורק אם הוא יאמין שלהיות יהודי ולחיות כאן זה דבר העומד מעל כל הבעיות, שאכן אנחנו עם מסוגל, שאנחנו עם נבחר, שאנחנו עם סגולה. אם אכן זה כך, יש סיבה להישאר כאן, למרות הבעיות.

אלא מה? הציונות קמה דווקא כדי להרוס את המושג הזה. הציונות קמה כדי להקים עם ככל העמים, גוי ככל הגויים, חיקוי נבזי של אמריקה. אם כן, למה החיקוי כשיש לו האפשרות להגיע למקור? למה דיזנגוף כשיש לו לפתע האפשרות להגיע לכיכר טיימס או לכיכר פיקדילי? ברגע שהציונות קמה והרסה את היהדות, היא פשטה את הרגל.

תדברו פעם אחת עם הצעירים כאן בארץ, הצברים. הם ההוכחה, הקורבנות של פשיטת הרגל. אין חינוך כאן בארץ. מה המטרה של החינוך כאן בארץ - להוציא עורך-דין טוב, רופא טוב, טייס טוב, אבל לא יהודי טוב.

אנחנו חייבים לחזור לערכים. די בכך שהציונים הראשונים, אבי אבות האומה, הרסו את ילדיהם - האשכנזים. ידם היתה עוד נטויה. הרסו עדות שלמות מעדות המזרח שלא טעמו טעמו של פשע כאשר היו שם, בגלות. עלו ארצה. כמה שודדי בנק היו בקרב היהודים בתימן? כמה רוצחים היו בקרב היהודים בצפון-אפריקה? כמה בנות יהודיות טימאו את עצמן עם גויים בבגדד? ברגע שהם עלו ארצה, התחילו להפשיט מהם את הערכים היהודיים שלהם.

כאשר ישבתי בכלא רמלה ישבתי עם פושעים שרוב רובם היו מעדות המזרח. זה הפשע הגדול ביותר של המדינה כאן. דברים שלא ידעו מה הם שם - למדו בארץ הקודש.

במקום ערכים של היהדות לימדו אותם את הערכים של דיזנגוף, למעשה של טיימס-סקוור. מה פלא שהם רוצים לצאת מפה? לו היה הנשיא רייגן קצת פיקח, היה שם קץ לבעיה של ישראל והערבים. הוא היה קם ואומר: אני מוכן להעניק חצי מיליון ויזות לישראלים. תוך חודש ימים היו כולם קופצים על המציאה.

הציונות פשטה את הרגל, והכנסת הזאת היא ההוכחה הטובה ביותר. בואו נלמד אותם אהבת הארץ. למה? אהבת הארץ? איזו גזענות. למה שהם לא יהיו בני אדם? בני אדם. אהבת הארץ. הם אוהבים את הארץ מקליפורניה. ארץ הזהב. אוהבים את הארץ מקווינס. הם באים לכאן כל שנה לביקורים בקיץ. אוהבים את הארץ, ללא כל ספק, מקום טוב מאוד, אבל לא לחיות כאן.

הרוב הגדול של העולים ארצה הם דתיים. יש סיבה לכך. האחוז הגדול של היהודים - לא דתיים. יש סיבה לכך. אם אתם רוצים באמת ובכנות לשים קץ לאסון הזה - ירידה מהארץ - יהודים, דעו, נודה שטעינו, נודה שהציונות פשטה את הרגל ונחזור למקורות. עלייה. אם אנחנו נתעלה ונתקדש, כבר לא תהיה ירידה.