מעל בימת הכנסת

נאום בעת הדיון על הכנסת בעבודתה יח שבט תשמ"ו (28.1.85)

נאום בעת הדיון על הכנסת בעבודתה
יח שבט תשמ"ו (28.1.85)

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
אדוני היושב-ראש, אנשי הכנסת הקטנה, הכנסת בעבודתה. מה אמרו חז"ל? "על שלושה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה - - -". נשאלת השאלה למה לא התחלנו את הדיון הזה בנושא הכנסת בתורתה? התשובה מובנת מאליה: בכנסת הזאת, שבה תרבות מערבית, התייוונות והתגויות - אין תורה.

לפני שנוכל לנתח את הכנסת בעבודתה, בואו נבין מהו המושג של כנסת יהודית.
משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, יהושע לזקנים, הזקנים לנביאים והנביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה. כן, יהודים, בעבר היה מושג של כנסת גדולה ויהודית. בעבר ישבו ‎120 יהודים בכנסת, יהודים גדולים בכנסת גדולה.

מייסדי המדינה, אבי אבות ההתייוונות, גנבו במצח נחושה, אימצו לעצמם את התואר "כנסת". בדיחה מרה. ראו מה בין הכנסת הגדולה שהיתה בעבר לבין הכנסת הקטנה הזאת. היהודים עולים ארצה מבבל, חוזרים מהגלות, מתכוננים להקים מדינה, בית-מקדש, כנסת גדולה. והנה הם חוזרים לארץ שאינה ריקה, כי הרי לא מעט גויים נמצאים שם: סנבלט החורוני וטוביה העבד העמוני, ואחרון אחרון חביב - גשם הערבי.
כך כתוב. והנה נאספים כל הגויים האלה, בני המיעוטים, ניגשים אל היהודים, אל אנשי כנסת הגדולה, ובידם תוכנית של דו-קיום. הם רוצים להיות אזרחים בדיוק כמו כולם.
הם רוצים להיות חלק מן המדינה, מן הכנסת, וכך הם אומרים: ויגשו אל זרובבל ואל ראשי האבות ויאמרו להם: נבנה עמכם, נבנה עמכם, בואו נבנה בית, בואו נבנה כנסת, שוויון זכויות. ויאמר להם זרובבל ויהושע ושאר ראשי האבות: לא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו, כי אנחנו יחד נבנה לה' אלוקי ישראל.

רבותי, הבעיה היא שכל ההבל ששמענו היום מפי כל הקטנים - ערכים ומושגים של נוכרים, של מתייוונים - אין כל קשר ביניהם לבין המושג של הכנסת הגדולה, של העם היהודי הגדול, של מדינה יהודית אמיתית. האמת היא שהמדינה הזאת, היהודית, חייבת להקים לא סתם כנסת כי אם בית-כנסת. האמת היא שהמדינה היהודית חייבת להיות בדיוק זאת - מדינה יהודית.

מאז כניסתי לכנסת הקטנה הזאת ראיתי ושמעתי הרבה מעשי חלם, אבל הגדיל לעשות יושב-ראש הכנסת לפני זמן קצר, כאשר פסל הלכה מסוימת ומפורשת של הרמב"ם. אם חבר הכנסת ורדיגר שאל הייתכן? איך זה שיושב-ראש הכנסת לא היה מוכן לכבד את זיכרונו של "הנשר הגדול" - הרמב"ם? מה השאלה? התשובה פשוטה: הוא גזעני. כך הוא פסק. כך פסק בית-הלל לחומרה.

כולם אומרים דמוקרטיה, אני וחבר הכנסת תופיק טובי, רק שנינו מבינים את הבלוף הזה, את השקר הזה, את הצביעות הזאת מפי כל היהודים כאן. דמוקרטיה? אני פונה לדמוקרטים הצבועים, הנוכלים, בשאלה היפותטית: האם אתם כציונים - ואני מקווה שאתם ציונים - האם אתם מוכנים לקבל את העובדה, שמותר לעם הערבי להיות כאן רוב בדו-קיום, בשקט, בדמוקרטיה, בשלום? כן או לא? איזו דמוקרטיה - צבועים.

מגילת העצמאות, דוקומנט סכיזופרני, מצד אחד היא מדברת על כך שאנחנו "מכריזים על הקמת מדינה יהודית", כך כתוב, זה הציטוט. מדינה יהודית. מה זה אומר לערבי כאן? אני מכבד את חבר הכנסת מיעארי, כאשר לפני זמן מה הוא אמר, שהוא חולק על התפיסה. הוא אמר: המדינה הזאת אינה שייכת לעם היהודי, כי אם לאזרחים הנמצאים בה. זה סוף הציונות. זה הניגוד של הציונות.

אנחנו ישבנו כאן, שמענו וקלטנו, ואיש לא קם ואמר: זו המדינה של העם היהודי, ואין זכות לערבים להיות פה רוב, לא מפני שהם ערבים; גם לשבדים אין זכות כזאת; גם לסינים אין זכות כזאת. ללא יהודים - אין. הציונות עומדת בניגוד מוחלט לדמוקרטיה של המערב. בוודאי, מי שאינו מסוגל לעמוד מול כהנא בעימות, הוא משמיץ. בוודאי, די קל להשמיץ. קשה מאוד לענות על השאלה: האם מותר לערבים דו-קיום בשלום, בלי אלימות, בלי אבנים, בלי סכינים, בשלום, להיות כאן רוב - כן או לא?

אילולא היה כאן חוק השבות, אילו בן-גוריון לא היה מעביר חוק שבות שמעניק זכות ליהודי ולא ללא-יהודי, ואילו כהנא היה עולה היום על דוכן הכנסת ומציע, מלה במלה, את אותו חוק, מה היה התגובה בכנסת? - גזעני, נאצי, פאשיסט. בתקנון של הקרן-הקיימת לישראל - פעם היה משהו כזה, היום יש קרן-קיימת לישמעאל - אסור להעביר אדמות, להחכיר אדמות ללא-יהודי. אילולא היה דבר כזה, וכהנא היה קם ומציע להעביר דבר כזה? מה היתה התגובה של הליברלים, ההומניסטים, אנשי השבח והגנאי?

אתם בזים לערבים, לא אני. אתם בזים להם. אתם חושבים שניתן לקנות את האהדה של הערבי. איזה ערבי? האם הערבי הכי טוב שש לקום ולשיר את ההמנון שלו "התקווה", עם המלים "נפש יהודי הומייה"? הוא ממש מתמוגג. הוא גומר: "התקווה בת שנות אלפיים", והוא אומר: איך הזיידע, הסבא שלי חיכה אלפיים שנה שיחזרו היהודים. כל תשעה באב הם הגיעו לכותל ובכו: מתי יחזרו היהודים? איזה ערבי אחד שש ביום העצמאות לחגוג את תבוסתו?

רבותי, דעו לכם, זה לא כהנא. זו היהדות. כל כמה שאינכם מוכנים להסתכל עליה, היא תבוא. חס ושלום, אם נמשיך ככה בדמוקרטיה המסולפת, כי זו אינה דמוקרטיה, זו התאבדות, תהיה פה צפון-אירלנד.

אני מקווה שעוד נגיע לשעה שהכנסת הזאת תיהפך לבית-כנסת.