מעל בימת הכנסת

הצעת סיעת תנועת "כך" להביע אי-אמון לממשלה בשל הנאמנות של ערביי ישראל למדינה וכן התנהגות המשטרה בימים אלו. ל' סיון תשמ"ח (15.6.88)

הצעת סיעת תנועת "כך" להביע אי-אמון לממשלה בשל הנאמנות של ערביי ישראל למדינה וכן התנהגות המשטרה בימים אלו.
ל' סיון תשמ"ח (15.6.88)


כבוד היושבת-ראש, כנסת נכבדה, מרעילים אווזים בגליל וממשלת הברבורים נסה בפחד מהאמת המרה, מקרקרת על דו-קיום. היערות והשדות בוערים וממשלת פרס ושמיר "שרופה" על דו-קיום.

יהודים נוסעים בכבישי הארץ, נרגמים באבנים ונפגעים על-ידי בקבוקי תבערה, נכווים בגחלתו של האויב מבפנים, וממשלת המבולבלים בורחת מהאמת המרה, וצועדת למען דו-קיום.

יהודים בתוך ארצם, בתוך מדינתם, מדינה שקמה על תפילותיהם, חלומותיהם ודמעותיהם של אלף דורות יהודים, מפחדים לנסוע בלילה בכבישי הארץ. נוסעים סחור סחור, עוקפים את הכביש המסוכן, מעדיפים לנסוע דרך עקלתון מפני אימת האויב מבפנים.

אכן, בימי פרס ושמיר חדלו אורחות והולכי נתיבות ילכו אורחות עקלקלות. הממשלה העקומה מעקמת את האמת ולוהגת על דו-קיום.

פחד ואימה אוחזים את היהודים בארץ והם מפחדים לטייל כאן בירושלים, בעיר העתיקה, וחוששים להגיע דרך שער-שכם לכותל להתפלל. הם נרתעים מלהגיע לקברי אבות בהר-הזיתים מפחד האויב מבפנים, ורועדים מפחד כאשר ילדיהם מאחרים להגיע הביתה.

והנבלים ולא-חכמים בורחים כמו משד מהאמת המרה ומבלבלים את המוח בדו-קיום.

דו-קיום בין יהודים לערבים בארץ? במדינה? חברי הכנסת, היש את נפשכם לדעת מה זה דו-קיום, כדי שתפסיקו לזלזל בערבים ולסכן את היהודים? דו-קיום הוא חמור ורוכבו. ודאי שכולם רוצים דו-קיום. השאלה היא: בדו-קיום הזה בין חמור לרוכבו, מי יהיה החמור ומי הרוכב?

הערבים יחבקו בששון את הדו-קיום שבו הם רוכבים על החמור היהודי. אך שמאלנים ואנשי ליכוד ביחד, אנשי רוח, סופרים מבולבלים, הומניסטים וליברלים מטושטשים, מתייוונים ומתגויים, מסוממים מהתרבות הזרה של הזרים - תפסיקו ללעוג לערבים ולזלזל בהם בדבריכם המגוחכים על דו-קיום, כאשר כל כוונתכם היא, שהם יהיו החמור שעליו אתם רוכבים.

בשביל הערבים מדינה יהודית וחוק השבות למען יהודים וההמנון הלאומי "התקווה", עם נפש יהודי הומייה, והקריאה המתמדת מצד אבא אבן וכל שאר האבנים שאין להן הופכין על הצורך להיפטר מהשטחים כי אנו לא רוצים יותר מדי ערבים, בשבילם כל אלה אינם אלא שיכים בעיניהם וצנינים בצדיהם.

ערביי הארץ, ערביי המדינה, שונאים את המדינה היהודית ואת המעמד העליון של העם היהודי בתוכה. הערבים, ובמיוחד הדור הצעיר הערבי, שאנו, הסכלים והאווילים, יצרנו כדור משכיל ומשוחרר מכל פחד מיהודים - הם חולמים, שואפים ומתאווים לחסל את מדינת היהודים.

עכשיו, מייד, התעוררו, התעוררו מנהיגים נרדמים, ממשלת העוף והקוץ, פרס ושמיר. עכשיו, מייד, תוכנית להוציא אותם מהארץ - זה ברצון וזה בכוח - והעיקר שניפטר מהם, ושנבטיח לילדינו חיים במדינה יהודית ולא, חס ושלום, לילה ארוך, שחור וארוך, של "איטבח אל יהוד".

אין ולא יהיה דו-קיום אתם, כי אני לא מוכן להיות החמור, וגם הם לא. הפתרון היחיד - החוצה.

ומכאן לנושא כאוב ומכאיב. לפני שבוע ימים, ביום ד', כ"ג בסיוון, בעת עצרת עם של תנועת "כך" בחולון - ברשיון - התנפלו שוטרים ממשטרת חולון, לעיני עדים רבים, והרביצו מכות רצח לחייל צעיר בחופשה בשם שלום אלקובי. הם בזו למחאות של הקהל, ובתוך הניידת המשיכו להתעלל בצעיר והכו אותו עד זוב דם. ובכן, שוב לפנינו סיפור של התנהגות פרועה ואכזרית מצד שוטרי ישראל, סיפור המופיע כמעט כל יום, המכפיש את שמם של אלה שכביכול ממונים על החוק והסדר.

אך גרוע מזה: השוטרים לא היו מוכנים להזדהות, כפי שדרוש על-ידי החוק. רק בקושי הצלחתי אני, כחבר הכנסת, לקבל מהם את הפרטים: רוסו סמי - ‎53828, הקצין סיטון דוד - ‎44921, והקצין שפריצר אברהם - ‎5025. והחמור מכולם - שוטר שבעקשנות סירב להזדהות אפילו בתחנה, והוא היה זה שהכה יותר מכל אלה, באכזריות, בברבריות. רק בתחנה הצלחתי סוף סוף לקבל את פרטיו, ואז הבנתי את פשר הניסיון שלו להתחמק. שמו שקור ג'מיל - ‎91130.

אין לי ספק, שאדם זה, מבני המיעוטים, הרביץ לצעיר היהודי הזה מתנועת "כך" על רקע לאומני. אין לו מקום במשטרה. אני תובע העמדתו לדין וסילוקו מהמשטרה.

היו"ר ח' גרוסמן:
----------------
אתה מבקש שהכנסת תעמיד אותו לדין? תפנה אל המשטרה ותבקש להעמידו לדין. אינך יכול לבוא לכנסת ולבקש להעמיד מישהו לדין. הכנסת לא יכולה להחליט על כך.

מאיר כהנא (תנועת כך):
---------------------
אני מציע אי-אמון בממשלה, משום שאני יודע שהמשטרה לא תעשה זאת, ולשר המשטרה לא אכפת כיוון שזה היה איש תנועת "כך". אני מציע אי-אמון בממשלה.